lørdag den 18. august 2012

I tidsnød...

...Jeg mangler timer i døgnet. Også nogle til at få sovet i! Og bestemt også nogle flere til at drikke mere barselskaffe med barslende veninder! Men også til at få noget fra hånden.
Den sidste tid har jeg forsøgt at afslutte diverse projekter, der står rundt omkring og ulmer stress frem.
F.eks. mangler vi stadig fod-, skygge- og fejelister i nogle værelser, og da det er en lidt kedelig opgave, har vi trukket den lidt. Men nu går det ikke længere. Derudover er der nogle maleprojekter, der har samlet støv (i bogstaveligste forstand), så det forsøger jeg at få husbonden til at hjælpe med ;-)

Et lille smugkig...


1)
Vi har overtaget et typisk 70'er-parcelhus, med originalt køkken. Bevares, der er da skiftet låger og sådan i tidens løb, så indtrykket er opdateret. Så her den anden dag led et hængsel sin længe ventede død. Metaltrætheden tog simpelthen over, og jeg stod med en køkkenlåge i hånden. Og så ku' det faktisk bedst svare sig økonomisk at købe to nye låger i Ikea! (Altså, lige indtil jeg satte de fine greb på ;-)). Ikke det mest tidskrævende projekt, men, I ved, så skal man liiiige finde boremaskinen frem, og det rigtige bor og et batteri, der er liv i, osv. Jeg satte i øvrigt fine Rie Elise Larsen-knager op ved samme lejlighed, og i skrivende stund lyder der så fra køkkenet: "HOOOV, én af dine knager sidder altså ikk' ordentligt fast!!"... Suk, der er ikke meget Flemming Leth i mig...

2)
Jeg har for snart to måneder siden indkøbt bogkasser til børneværelserne, og det går langsomt fremad. De skal ha' flere omgange end først antaget, og jeg slipper ikk' for en tur med sandpapiret (the WORST part!). De er for øvrigt købt billigt hos www.papirogtapet.dk.

3)
Gardiner til hyggekrog i børnehaven - altså, de sku' bare lægges op!

4)
Fejelister. Suk. Tænkte det var et nemt projekt. Og jeg har jo en vinkel-klippe-dims. Hvor svært kan det være?! Min bror er tømrer, han får noget at mobbe mig med, og det er helt bevidst, at jeg har undladt at fotografere ud for et hjørne. Den fine skammel er en loppe, der er blevet ombetrukket i et forsøg. Er lidt lunken på det prikkede stof, så den får sikkert en tur mere (når tiden er til det)...

Så nu vil vi i fællesskab - mand, mig og 3-årig pilfinger med ild i røven - få sat fodlister op. Det skal nok blive... spændende... Men det er vel også en form for håndarbejde, omend knap så kreativt :-)

Ønsker en skøn lørdag til kreafolket derude!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar