søndag den 12. august 2012

Spray-vejr!

Eeendeligt! Så blev det vejr til at få samlet op på nogle løse ender, færdiggøre projekter og ordnet hængepartier. Med ingen vind (næsten) har jeg haft spraydåserne fremme, og fik færdiggjort et ur, grebene til en kommode, greb til en knagerække og malet små skuffer til en tallerkenrække/hylde (mere om den senere).

Men altså, det blev til:


Et gammelt træ-ur fra Ikea fik en omgang blåt og herefter beklædt i robotpapir. Viserne kunne trækkes af, og så var det bare at finde passer og hobbykniv frem (og spray-lim (3D-mount fra panduro, med den undgår man åbenbart buler)). Jeg vil gerne ha' røde visere, men den farve var ikke lige på lager. Og når det nu er et børne-ur, ville det også være en god idé med lidt tal - har været i Tiger og ledt efter filt-tal med klæb, men forgæves. Nogen der ved, hvor man får DET?

Og så var der et loppefund, der skulle ha' en make over!



Jeg fandt denne traktor-knagerække på Ingerslev i Aarhus, med orange sider og påklæbet blåternet hyldepapir - men jeg synes dette Blafre-papir ville klæ' den bedre til drengeværelset :-) Det var greb hertil, der fik en omgang hvid i dag. Nu overvejer jeg lidt, hvad den skal bruges til - og hvor. Vådt overtøj er vist et no go, så længe den ikke er lakeret, og jeg er bange for lakken ødelægger det fine traktor-papir. Det må jeg lave en prøve på... En anden dag... Så lige nu står den bare i krearummet, opmagasineret på pladsen til "færdige projekter". Jeg kan love, der er god plads - det er en helt anden sag med "ufærdige projekter". Shit, en bunke!

Ellers er tiden i dag gået med at lave absolut ingenting. Jeg overvejede at pudse vinduer, men blev optaget af at fotografere en eller anden sværmer, der sad på ruden - og før jeg vidste af det, var der skudt 36 billeder af kræet. Men PRØV nu lige at se her - er det ikke fantastisk, som noget så småt (2 cm) og egentligt også lidt ulækkert, kan være så SMUK? Med hanekam og det hele, konstrueret til at ligne et stykke bark og lidt fuglelort. Jeg kan mærke jeg skal begrænse billedspam til to!



Rigtig dejlig søndag til jer alle!

3 kommentarer:

  1. Sad lige og kiggede dine gamle indlæg igennem, og så faldt naturvejlederens blik jo lige over billedet af den fine natsværmer; det er en gammaugle, som kan kendes på den hvide aftegning på vingen, der ligner det græske tegn for gamma.

    Googlede den lige og læste, at det skulle være ret svært at få et skarpt billede af den, fordi den tit sidder og sitrer med vingerne, men det har du da klaret til ug :-) Du kan se flere billeder af gammauglen her: http://www.biopix.com/silver-y-autographa-gamma_photo-72302.aspx

    Og fed blog i øvrigt, som jeg nu er fast læser af!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laila, og velkommen til :-)
      Aj, hvor skægt at du lige falder over den og ved hvad det er for en sag! Den sad helt stille (heldigt), men den anden aften fik vi besøg indenfor af én, og den sitrede en del - men den var nem at kende på "manken" ;-) tak for info!
      Kh. Trine

      Slet