onsdag den 16. januar 2013

Et tøse-værelse tager form...

...Jeg har foreviget Milles værelse i dag - som det ser ud lige her og nu, der sker hele tiden noget (meget lidt) derinde, men der mangler stadig hylder/sættekasser/bogkasser, altså, meget til væggene mangler. Det er bare ALTID det jeg er sidst med. 

Men altså, først et fotografi taget ude fra pistolgangen (det er vaskeægte 70'er type-parcel, med lidt lange, smalle små værelser, med sydvendte vinduer - en form og et lysindfald, der bestemt ikke letter fotograferingen, så bær over med de lidt slørede og groft billedbehandlede fotos ;-)).


Tapetet er fra Retrovilla.dk, og de to yderste baner er klippet til for at opnå en "patchwork-effekt" - der er knald på farver og mønster, så en hel væg ville blive for meget, men løsningen her giver en knap så brat overgang mod den hvide væg. Endevæggen ved vinduet er malet lavendel - selvom værelserne er små, virker det ikke så overvældende, når vinduet giver så meget lys ind dér. 
Madrassen er en foldemadras fra Bilka, og her hygges og tumles rigtig meget med begge unger - det er SÅ herligt at se en 4-årig og en et-årig tumle og grine højt sammen :-)
Puderne er hjemmesyede, og den midterste er ammepuden, der nu lever sit liv som tumlepude. Tæppet med blandede retrostoffer er ét af mine første patchworkprojekter.
Uroen på væggen er fra Sebra, og sommerfuglen er hjemmelavet i retrostoffer, den kan du læse mere om, og se nærmere på her.



Et syn fra oven - Lampen er good old Ikea, blomsterranken er endelig blevet færdig (DIY her), elefanturoen gør den selskab over sengen (DIY her), og den gule My Little Pony i vindueskarmen er fra min egen barndom, og passede sjovt nok i farverne.


Sengelampen er fra Ikea, men fås desværre ikke længere. Det oprindelige motiv var vidst et par kyssende frøer, men jeg har skiftet det ud med gavepapir fra Bloomingville - elsker, at man bare kan "skifte ham" på den efter humør.


Slutteligt en samling med detaljer:
1. En skør mus, jeg selv har leget med som barn - man trykker på stemplet, hvorefter den kører, ringer med en klokke og oste-ørerne drejer.
2. Elefanturo (DIY).
3. Hæklede blomster close up (DIY).
4. Vindueskarm - babushka-puslespil fra Tiger, bamse-sparebøsse (dåbsgave fra Onkel og Tante), og i baggrunden sommerfugl i retrostoffer.
5. Detalje fra kommode - Mille elsker at stå og pille ved perlerne.
6. Sebra stabelfigur og kagedåse (loppefund)

Det var lige en masse kulør herfra - egentligt er jeg også til rene linjer og støvede, dæmpede farver, men nu prøver jeg lige dette af, og så må vi se, hvornår Ferm Livings produkter overtager det hele (mums). nu vil jeg sætte tænderne i noget frokost og sige hej til symaskinen - ved ikke om vi kan kende hinanden efter SÅ lang tids adskillelse ;-)

- Rigtig god dag til dig, og tak fordi du læste med -

16 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak, Linette - det er jo det vigtigste, altså, at det er hyggeligt, især at ungerne synes det :-)

      Slet
  2. Nej hvor er der fint og hyggeligt. SÅ mange lækre detaljer - jeg er vild med det! Den mus fra din barndom er så sjov:-) Og god idé med gavepapir på lampen! Jeg legede også med my little pony og min mor har gemt det hele.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Christina, jeg er netop gået lidt efter at få mange detaljer ind, der kan gøre øjet nysgerrigt. Jeg så også en masse My Little Pony-halløj på sommerens loppemarkeder, så jeg tror, der er mange der har gemt - det er nu lidt sjovt, sådan med noget man kan huske at ha' holdt i sine små barnehænder :-)

      Slet
  3. Sikke et hyggeligt værelse, kan rigtig godt lide farverne og farvesammensætningen. Det har du gjort godt.

    SvarSlet
  4. Det er blevet super hyggeligt og nogle dejlige farver du har valgt :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg elsker kombinationerne af lilla/gul og lyserød/gul, så jeg har forsøgt at kombinere det hele lidt ;-)

      Slet
  5. Åh det ser rigtig fint ud Trine. Sikke et univers at bo i :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Libbie! Ja, hun er i hvert fald meget godt tilfreds, tror jeg, for det er ikke de store protester, der har været fra hende, efter at hun blev vippet ud af mors og fars soveværelse efter 10 måneder i smørhullet, mere eller mindre ;-D

      Slet
  6. Hvor er det et dejligt værelse. Virkelig skønne farver. Jeg er også helt pjattet med ferm livings forårskatalog. Der er rigtig meget dejligt inspiration i :-)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Line :-) åh, suk, ja, det er bare så lækkert, det katalog - er fristet til at hive siderne ud, for selv DE vil pynte (i hvert fald på en form for inspirations-væg i kreaværkstedet (som jeg ikke liiiige har endnu ;-) )).

      Slet
  7. Så lækkert et værelse... Den der sommerfugl er da helt vidunderlig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Camilla - den kom aldrig helt til sin ret som nusseklud, og lå mest og samlede støv i legetøjsskuffen, men sådan her er den fin, synes jeg :-)

      Slet
  8. Nej hvor er det fedt, elsker patchwork effekten af tapetet - monstro jeg kunne få det på lillepigens værelse også :-)

    Hvis du har lyst, så kan du se hendes her - http://hverdagsmoment.blogspot.dk/2013/02/brnevrelse.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Louise - og jeg var lige inde og snuse hos dig, iih altså, allerede din header fangede mig, og jeg glæder mig til at følge med :-) Super fine detaljer fra dit pigeværelse, man får lyst til at se mere ;-)
      Kh. Trine

      Slet