søndag den 27. januar 2013

Søndags-glimt fra drengeværelset...

...Dagen har budt på færdiggørelse af en masse små-projekter, der lææænge har hængt over hovedet på os. Bl.a. fik vi ryddet op og flyttet rundt på børneværelserne, og der blev også tid til at nusse lidt om detaljerne (har f.eks. købt papirbolde hos Fabel-A, der så fint matcher de harlekin-tern, der er malet på væggen efter denne DIY hos *herligheder).
Undervejs fik jeg fanget et par detaljer eller to...

1. Lidt på væggen - bogstav, rest af bånd, tapet-blomst, robotter og hjemmelavet word cloud med "fødselsinfo". 2. Bogkasse og babushka med dyr, købt hos Kirkesjov. 3. Hjemmelavet uglepude og æske fra House Doctor. 4. abc-plakat fra Isak og flagranke. 5. Papirboldene :-) 6. Harlekin-tern, lavet med tre forsk. farveprøver, grå, lys tyrkis og gråblå. 7. Hjemmesyet sky-uro.

Nu vil jeg ind til symaskinen, og arbejde videre med fastelavnskostumet til Malthe - han skal være "den grønne Ninjago", og han glæder sig vildt til det er færdigt - se, DET er motiverende for at afslutte et projekt ;-)

- Go' søndag aften, Blogland -

14 kommentarer:

  1. Ihh, sikke et hyggeligt værelse, der ville jeg gerne bo - hvis jeg var en lille dreng ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Christina :-D Det halter dog lidt med opbevaringsløsninger, så derfor kun detaljebilleder ;-)

      Slet
  2. Hold op hvor ser det flot ud. Skønne skønne farver.
    Glæder mig til at se den grønne ninjago : )
    Kh Anja.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anja - jeg er i fuld sving med Ninjagoen, men måske får jeg den ikke færdig til weekenden, så kan du jo se den "live" til træf ;-)
      Kh. Trine

      Slet
  3. lækkert værelse... fedt harlekinmønster

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Ja, dog synes jeg Denise ramte det meget bedre med noget lysere farver (og vidst også en mere præcis opmåling), men skidt, det er jo ikke fordi der hænger et foto ved siden af til at sammenligne med ;-)

      Slet
  4. Hvor ser det bare skønt og lyst ud!
    Jeg elsker Herligheders harlekinsDIY. Jeg har selv købt ind til det. Men tiden til det kommer aldrig rigtig min vej...

    Jeg glæder mig også til at se hvordan det går med kostumet. Jeg er sikker på at det kommer til at vække glæde. Men pas på! Forrige år var Trond så overbevist over sit at han kom til at love alle drengene i børnehaven, at sådan et kunne hans mor da bare lige sy til dem ;>...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - vi er heldige at ha' en meget oplyst udgave af et 70'er-hus ;-)
      Det var faktisk mere tidskrævende end jeg havde troet, men opmålingen drillede mig også, og den første omgang grå jeg påførte var aaaalt for mørk, så det var en OMMER >.<

      Haha, hvor sjovt - så kunne man da få noget at bestille, hva'?! Bukserne er færdige, og overdelen er der klippet op til. Jeg er dog kastet mig ud i noget hættetrøje-agtigt, og jeg har endnu ikke en helt færdig plan over arbejdet, med lukningen, bælte, revers og sådan, såååå. Ja, jeg er spændt ;-) Er dog sikker på at det nok skal blive godt nok til at gøre Malthe lykkelig, og det er jo det vigtigste :)

      Slet
  5. Dejligt værelse! Du kan altså bare det dér med detaljerne - det ser SÅ indbydende ud.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Christina - til gengæld halter resten og den overordnede indretning, så indtil videre viser jeg kun detaljerne ;-) Vi har simpelthen for dårlige opbevaringsløsninger, men om to uger får DET en overhaling, så der kan frigives noget guldplads, og tingene kan "komme på rette hylde" :)

      Slet
  6. Super, super fint!!! drømmer også om den slags papirkugler når min lille dreng engang skal have eget værelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anne - ja, de er simpelthen skønne - og det synes jeg også prisen er, synes ellers finurligt pynt til børneværelset godt kan være lidt pebret ;)

      Slet
  7. Hvor ser det skønt ud:) dejlig inspiration, når jeg nu snart selv skal i gang med indretning af børneværelse. Kender så godt det der med detaljerne og så kommer de store praktiske løsninger til at halte lidt....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anita - dejligt hvis andre kan lade sig inspirere af det man laver, når nu jeg selv suger sådan til mig fra Blogland ;-)

      Slet