onsdag den 13. februar 2013

Et kig i krearummet...

Som boligsøgende, for få år siden, var ønskesedlen med krav ret så lang, men de økonomiske rammer satte sine begrænsninger, når nu vi ville være tæt på Aarhus og arbejde. 
Så da det ikke så ud til at blive til mere end tre værelser, sluttede jeg på forhånd fred med det faktum, at vi skulle ta' imod gæster gennem bryggerset, midt i vasketøj, beskidte gummistøvler og tørretumbler - for entréen, DEN skulle være min - 5 m2, nu fyldt op med stofsamling, papir og tapet, symaskine, dims og dut, og tegnesager!


Der er lige akkurat plads til en billy-reol og et Micke-skrivebord, vel at mærke når fodlisten er taget af i begge sider ;-)
I weekenden blev overdelen med hylder og whiteboard tilføjet, og den blå opslagstavle sat i spænd mellem herligheden og billy-reolen, der lige anes til venstre. Og sikke en forandring det gav - nu har alt mit rod en plads, og det trækker næsten magnetisk i mig, for at sætte mig derud og lave noget.
Opslagstavlen er en rest købt i Bauhaus til 16,- kr. (!), betrukket med stof, og nu fungerer den som en form for moodboard, med bånd, strygemærker, dimser og detaljer, jeg bare godt kan li' at se på.


Overdelen fik også lige en smule masking tape, og bemærk hvordan mine ruller nu hænger og pynter! Jeg så dette på pinterest, og ændrede lidt på det, da jeg i stedet klippede renseribøjlen til, så den passede ind i hullerne til hylderne - og I kan godt se, at jeg bliver nødt til at købe nogle flere ruller, for det vil da være pænest, at HELE stangen er fyldt ud, ikk'?! ;-P
Jeg er pjattet med det tape, og blev forført i Børnenes Magasin i sidste uge til at nappe 4 styks med hjem, plus at ekspedienten lokkende berettede, at der kom mange flere på hylden i denne uge. Åh altså, nu kan jeg jo ikke tænke på andet - jeg er en forbruger, der er latterligt nem at få i nettet ;-D
Anyway, har DU et link til et krearum, man bare MÅ se?

Nu vil jeg arbejde videre med min Ninja-DIY!

- God aften - 

23 kommentarer:

  1. Ih hvor er du heldig - pladsen er virkelig godt udnyttet! På trods af at vi har over 160 m2 har jeg ikke noget krea-rum, selvom jeg helt sikkert har fortjent det:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, DET har du altså, og så med alt det du får lavet, det er imponerende, hvis du hele tiden skal rydde op og rydde frem (det var lidt en krea-killer for mig i den gamle lejlighed ;-))

      Slet
  2. Hvor ser det hyggeligt ud! :) Jeg glæder mig en dag til, at jeg selv kan have sådan en lille oase. Det bliver nok ikke så længe jeg er studerende, så jeg må nøjes med at drømme, og udnytte den smule plads jeg har i soveværelset :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) aaargh, det husker jeg meget tydeligt, for det er heller ikke længe siden vi sad midt i alt mit kreagejl i stuen, og så var det på en eller anden måde KNAP så hyggeligt :-) Men dejligt hvis du kan få plads i soveværelset!

      Slet
  3. Hvor er det bare et dejlig kresrum du har, kan godt forstå at det trækker i dig for at få lov til at sætte dig derud.

    Jeg er indehaver at det nok mest rodede kreaværelse man kan tænke sig. Det har desværre udviklet til et "jeg sætter lige det her som jeg ikke ved hvor jeg ellers skal gøre af" værelse.

    Men nu skal det være slut! Næste gange jeg har lidt ferie, så skal der ryddes op. Så jeg også tør vise mit krearum frem på bloggen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, det er ret sjovt du nævner det, for da jeg tog billedet øverst, stod jeg vitterligt oveni en bunke bestående af hjemløst skuffedarium, gammel stationær comp., værktøjskasse, strygebræt, kasse med tapet og en lampe, der mangler at blive monteret i bryggerset ;-P Men DEN del skal også organiseres og gøres hyggelig...
      Go' oprydning til dig, jeg glæder mig til at få et kig ind i værkstedet :)

      Slet
  4. Det kan godt være det er småt - men hvor ser det godt ud, bare det at der er plads til at have et lille univers med ens sager. Glæder mig også til at få mit krea-værelse der pt. er opbevaring af flytte kasser.

    Kh Maja

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, og ja, det er nemlig mit helt eget univers ("mors værelse", som Malthe kalder det, og godt ved er lidt forbudt område uden ledsagelse ;-))
      I starten var det også "flyttekasserum", og hvor var det skønt at komme på plads - god flytteproces til jer :)

      Slet
  5. Hej

    Dejligt rum du har fået dig....

    Ville gerne vise frem, og det gør jeg også når det lige er færdig med den gennemgribende oprydning jeg er gået i gang med

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Uuh, ja, jeg er sikker på du har et fedt rum (med misundelsværdig maskinpark, sikke en FIIIN body du fik lavet til træf!!).
      Glæder mig til at kigge med efter oprydning ;)

      Slet
  6. Det ser rigtig godt ud, trine og hyggeligt. Jeg tror der skal ryddes op på mit sybord i weekenden...tak for skubbet..
    Kh Anja.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anja - og god fornøjelse med oprydningen, det er SKØNT at gi' alle materialer en plads ;)

      Slet
  7. <hvor ser det bare hyggeligt ud trine, du har virkelig formået at udnytte pladsen perfekt!! - Jeg har også lige gået og ryddet lidt op i mine sager - hold nu op hvor kommer det hurtigt til at rode når man kreahygger - og selvom jeg har ca 15 km2 at boltre mig på - så roder det næsten altid.
    Har du så dit stof i et skab bag dig?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen altså, midt i en kreaproces, tænker man jo ikke liiige over at organisere, når man er in the zone - nogle gange, når jeg er færdig med noget opdager jeg, at alle stofrester, sytrådsafklip, mønsterdele, ALT jeg har haft fingrene i, bare er blevet kastet ned på gulvet, og de sølle 5 m2 ligner noget tornado-offer ^.^ Sådan skal det bare være, ikk'?!
      Ja, jeg tog billedet stående (i en bunke rod) op af endnu en billy-reol og lidt andet blandet, med stof og tapet - det skal også nusses lidt med, før det er seværdigt!

      Slet
  8. Hvor e det fint. Jeg har også indtaget vores entre til krearum. Og selvom pladsen er trang er der jo kke noget bedre end at kunne gå til og fra uden at skulle pakke de hele væk. Dit ser nu noget mere ryddeligt ud end mit:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Aj hvor fedt, der er andre derude, der også nedprioriterer den pæne indgang til fordel for hobbyen :-D Og det er lige netop pointen, det dér med ikke at skulle pakke væk/ud :)

      Slet
  9. Svar
    1. Tak, Maj - det er i hvert fald skønt at nusse rundt derude nu ;)

      Slet
  10. Det er virkelig en god idé at inddrage en entré til krearum - og dit er virkelig dejligt. Wauw! Herhjemme har vi haft samme tanke, da vi også har et lille hus med to børneværelser (og tre børn...), men både bryggers og entre (tror dog manden tænkte på kontor - men jeg tænker: mere plads til mine ting!). Jeg får alt for sjældent taget mine ting frem, fordi det netop kræver lidt ekstra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, Michael mente også at der var plads til noget computerbord/arbejdsplads ude ved mig, men jeg har bare langsomt overtaget derude ;-D Jeg ville egentligt gerne ha' en lækker entré, der kunne lægge stilen for resten af huset, men sådan bliver det bare ikke, jeg KAN ikke undvære det nu :)

      Slet
  11. Jeg har lavet et link til dit indlæg, for jeg har langt om længe fået ryddet op i mit krearum, så kig forbi hvis du har lyst til at se mit krearum ;-)

    http://kreauglen.blogspot.dk/2013/02/et-kig-i-krearummet.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Yay, takker også lige for link her ;-D

      Slet
    2. Det var da så lidt - du har jo et super lækkert og utraditionelt krearum, så det er da kun skønt, hvis nogle af mine læsere kigger forbi hos dig også ;-)

      Slet