fredag den 7. marts 2014

Fastelavnskonkurrence

Lige et billede af Mille i kostumet - og bemærk, jeg "fandt" et træben ;-)
Jeg gik tilfældigvis forbi legekøkkenet og spottede et "spækbræt" fra IKEA. I ved, sådan en skum-sag med træprint. Den blev slagtet (ja, jeg er ubarmhjertig undervejs i en kreativ proces :-)), syet sammen som et rør, løbegang med elastik i, og så hørte der træben med til udklædningen!


Ovre hos Mig & My afholder Karin Ea en lille fastelavnskonkurrence, hvor hun samler billeder sammen af hjemmelavede kostumer. Se mere lige her.

Og så lige lidt fraklip af den unge dame, der villigt både tog træben og hovedklud på (yay!) - og for en stund også Spidermans maske.


- God weekend -

11 kommentarer:

  1. Hvor er det altså fint! Helt genialt at introducere en anden slags prinsesse end de rent lyserøde:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak - ja, siger man "prinsesse", og så har vi alle stort set samme billede på nethinden. Meeen om et par år får hun nok sin egen mening, og så står den nok på lyserød kjole med tyl og guldbånd. Men nogle gange ser man nogen, der skiller sig ud indenfor den genre: Min dagplejemor er skrædder, og hendes datter var Rapunzel sidste år - Oh my, et kostume hun rystede ud af ærmet, det var simpelthen så flot og detaljerigt! :-)

      Slet
  2. Ej hvor er hun bare sød - elsker da bare billedet med spidermanhætten ;-)

    Tusinde tak for reklamen :-)
    Mvh
    Karin

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - haha, det synes jeg også ser så sødt ud :-D
      Godt du fik så mange bidrag til konkurrencen ;-)

      Slet
  3. Det er den skønnest Pirat!
    Super flot og gennemført!

    SvarSlet
  4. Kære Trine.
    Hvor er du henne?
    Savner dine fine indlæg i blogland!
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Maj! Hvor blev jeg glad for din søde kommentar til mit fravær - jeg er hængt op på en eksamen i videnskabsteori. Startede på et modul på VIA i april, og det har tager al min tid og mit fokus lige siden. Men nu vender det snart, og der er kager der skal bages og kjoler der skal sys! Og lige en hønsegård, der skal bygges til de små kyllinger vi forøger familien med i morgen ;-) jeg glæder mig til at vende tilbage til Blogland. Jeg håber I har det godt og nyder sommervejret! Kh. Trine

      Slet
  5. Skønt at høre, Trine, at livet er fyldt op med spændende ting at fokusere på :-).
    Videnskabsteori lyder virkelig interessant! God fornøjelse og held og lykke med eksamen.
    Her hos os hænger vi i. Det er en ekstrem travl tid, og alle er en smule stressede her i huset.
    Vi ser frem til sommerferie og derefter skolestart for Solbjørg. Det bliver så stort ♥.

    Glæder mig til, du vender tilbage med kjoler og kager - og kyllinger og nylagte æg :o)!

    SvarSlet