søndag den 2. marts 2014

Piratprinsesse!

 I år strammede jeg mig lige an, og syede denne piratkjole til Mille.
Jeg har tegnet mønstret efter en raglanbluse, lagt vidde til i ærmer og bund, og pyntet med doily, genbrugs-bling-bling-knap, bælte, strygestof og guldbånd.
Jeg er godt tilfreds, og især strygestoffet giver altså et indtryk af noget prof.
Strygestof kan man nu få hos Stof & Stil, men jeg har købt mit på www.papirogtapet.dk ( og der er glimmerstrygestof i flere farver (bare et tip)).





Det tog lidt tid at skære skibet ud i strygestof, men det er ikke så svært - Googles billedsøgning til inspiration, en skarp skalpel og tålmodighed.
Inspirationen til kjolen i sig selv fandt jeg på pinterest - hvis man søger på "pirat costume", får man mange resultater :-)
Det kunne være en sjov detalje at sy en lille tøjdyrspapegøje på skulderen, og sy leggins i stof med træ-print, for en ægte pirat har vel træben?! Ingen af delene ligger jeg dog inde med, så nu må jeg vist bare kalde det færdigt.
Nu håber jeg bare hun vil ha' det på (i det mindste hører der ikke en øje-klap med til sættet ;-)).
Go' tøndeslagning derude! 

14 kommentarer:

  1. Det er da blevet så cute et kostume!

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin og sej :D

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anne - hun syntes vist også selv hun var ret så farlig, som hun løb rundt og "aaargh'ede" af folk ;-)

      Slet
  3. Nej hvor er den super fin :-) Elsker bare ideen on en piratprincesse :-)
    Mvh
    Karin
    P.s. Hvis du har lyst har jeg en lille udklædningskonkurrence kørende på min blog :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak - det har jeg i hvert fald :-) Sender dig lige en mail!

      Slet
  4. Hvor ER den bare fin Trine! Godt min søn ikke læser blogs og ser dine kreationer ;-)))
    Mange hilsner,
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh, hvor er du sød, Mette :-* Haha, jeg er nu også glad for at storebror ikke lægger noget i, at han fik købekostume i år - må finde på noget i god tid til ham næste år :-).

      Slet
  5. Den sidder lige i skabet! Åh kære Trine du er SÅ idérig og helt igennem kreativ:-) Håber Mille nød det fantastiske kostume i fulde drag, en rigtig dejlig uge til jer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din dejlige kommentar, søde Mette - hun er vild med det, og så er det jo alle anstrengelserne værd :-)

      Slet