søndag den 27. juli 2014

Færdig Rigby Polo

Så fik jeg færdiggjort den første Rigby Polo til Malthe. 
Den første af mange, tror jeg, for den er nem at sy og sidder skønt, og mulighederne for at lege med kontraststoffer og forskellige farvekombinationer er tiltrækkende. Jeg har mange versioner i tankerne :-)
Han er glad for den, og den sidder godt - og så er den perfekt til varme sommerdage, i dette lette, luftige stof. Vi sneg os gennem vores hemmelige hul i hækken og ud i "baghaven" for at tage billeder. Vi bor lige ud til en kornmark, fuld af fasaner og mus, og med udsigt ind mod Aarhus. Jeg elsker det!



 




Mønster: Rigby Polo fra Shwin Designs. Købt som pdf lige her. Her i en str. 5 år (normal i størrelsen). Læs eventuelt mere her

Stof: Hvidt skjortestof med sorte striber og let stræk, købt hos Rita Stoffer på Trøjborg. 
Mørkeblåt stof til overdelen stammer fra en af Michaels gamle skjorter, og Galaxy-stoffet brugt til lomme og ærmer, er af amerikanske Timeless Treasures og fundet i en tysk butik på Etsy, lige her. Sidstnævnte stof er jeg vild med, og ud af det har jeg også syet en kjole til mig selv, jeg lige skal have fotograferet, så kommer den på bloggen.

Go' søndag derude!


        


9 kommentarer:

  1. Den er bare sej! Elsker kraven, må vist kigge nærmere på det mønster.
    /Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Rikke - ja, den er lidt enklere end skjortekraver typisk er, og garanteret også lidt nemmere at sy (uden at være sikker, for jeg har aldrig prøvet en "rigtig" flip-skjortekrave ;-)).

      Slet
  2. Hvor er den flot!
    Den ser svær og meget prof ud.

    Og SKØN udsigt c:-).

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Maj :-D Ja, det er ikke helt dårligt, og giver lidt en følelse af at bo "på landet" (hvilket jeg altid har romantiseret en hel del ;-)).

      Slet
  3. Nøj hvor er den flot :-) Kan godt se at der er nærmest uendelig mange kombinationsmuligheder... kun tiden sætter grænser ;-)
    Dejlige billeder :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, nemlig, Mette - den tid, den tid! Og tak skal du ha' ;-)

      Slet
  4. Den er så lækker! Glæder mig til at se kjolen i galaxyprintet:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Mette - ja, den må jeg altså snart se at få foreviget! Gid jeg havde gjort det inden ferien og de +2 kilo grundet overdrevent indtag af is ;-D

      Slet
  5. Ih, hvor er den lækker!!!! Og jeg er da så spændt på at se din egen kjole. Jeg har jo tidligere syet kjole til Wilma af samme stof :-)

    SvarSlet